Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Berichtdoor Jerome_b » 13 maart 2012, 12:21

Iemand met kennis van eenvoudige wateren in de omgeving van Alkmaar/Heerhugowaard?? ik ben een fanatiek roofvisser en wil in de gesloten periode eens beginnen met karpervissen, want in de meivakantie hebben we een huisje geboekt in Frankrijk om te gaan (karper)vissen en ik wil niet geheel ervaringloos heen gaan. Ik heb nu enkele keren geprobeerd een karper te strikken, helaas is enige actie uitgebleven.

Ik vis statisch op de bodem met piepers + swinger (van het statisch doodaasvissen) met 20mm boilies heb al verschillende soorten boilies geprobeerd (pop-up/felgekleurd/donker gekleurd) met een schuiflood incl tube van 56 gr. en een karper onderlijntje incl hair.

Ik heb het kunstmeertje in het Bergermeer geprobeerd / de zandput in Alkmaar / de oostertocht + strand van luna in Stad van de Zon Heerhugowaard geprobeerd.. Heb bij de laatste de karpers wel zien zwemmen maar zoals al eerder vermeld niet mogen haken, soms een x een enkele piep gehoord maar verklaarde dat als een lijnzwemmer of een vuiltje wat achter me lijn bleef haken.

Alle tips zijn welkom!
Jerome_b

Jaar lidJaar lid

Re: Omgeving Alkmaar/Heerhugowaard

Berichtdoor Jerome_b » 13 maart 2012, 12:43

Er schijnt naar enige informatie opgezocht te hebben een goed karperbestand aanwezig te zijn.

Welke dieptes (half maart) zou je de karper moeten zoeken?

hier een link naar google maps heb gevist aan het slootje naast de oosttangent en op het grote water op de hoek steigersdijk en oosttangent:

http://maps.google.nl/maps?q=steigerdij ... d&t=h&z=16
Jerome_b

Jaar lidJaar lid

Berichtdoor Jerome_b » 14 maart 2012, 11:24

Gister weer even na me werk 2 uurtjes op dezelfde stek gevist.. Ben in de middagpauze even langs gereden om wat boilies (stuk of 15 per hengel), particles (2 handjes per hengel), tigernutpaste (3 flinke bollen per hengel), en aardbeienmais (3 handjes per hengel) te voeren.. Na me werk dus even gaan zitten, 1x d8 ik een run te hebben maar nee komt er ineens een *** meerkoet naarboven.. Denk dat ik toch wat verkeerd doe met voeren..

Ik keek even op google maps en zag dat ik op de oostkant vis, heeft dit nog iets te maken met het vangen?
Als jullie beginnen te vissen gooien jullie nog iets van ander lokvoer op de stek? Ik vis zo'n 40 meter uit de kant dus denk niet dat ik vismeelballen op die plek krijg..
Jerome_b

Jaar lidJaar lid

Berichtdoor ripsoneke » 19 apr 2012, 14:36

boillies krijg je naar je stek meej een werppijp of katapult maar eigelijk verboden maar werppijp lukt het gwoon goed mee hoor
ripsoneke

Jaar lidJaar lidJaar lidJaar lid

Berichtdoor Jerome_b » 19 apr 2012, 14:43

ripsoneke schreef:boillies krijg je naar je stek meej een werppijp of katapult maar eigelijk verboden maar werppijp lukt het gwoon goed mee hoor

ja boilies wel :) bedoelde eigenlijk ballen grondvoer :P.. 1 van me eerste post en 1 van me eerste karpersessies..

Heb inmiddels een spod ;) en katapult..
Jerome_b

Jaar lidJaar lid

Berichtdoor ripsoneke » 19 apr 2012, 14:50

gaat de goede kant op jij zei trouwens da je beginnende karpervisser bent maar ik vis zelf ook pas 2 jaar serieus op karper he en ben nog steeds me set aant uitbreide en met me 60 euro per maand duurt da dus altij ff :P
ripsoneke

Berichtdoor Jerome_b » 19 apr 2012, 14:52

ripsoneke schreef:gaat de goede kant op jij zei trouwens da je beginnende karpervisser bent maar ik vis zelf ook pas 2 jaar serieus op karper he en ben nog steeds me set aant uitbreide en met me 60 euro per maand duurt da dus altij ff :P

Ik ken het! Heb ook nog beginnersspul hoor!
Jerome_b

Jaar lidJaar lid

Berichtdoor ripsoneke » 19 apr 2012, 15:12

et komt vanzelf amal goed ik zal komende zsaterdag is fotoke van me setje maken heb laatst molen op een of andere manier kapot gekrege :S kost me dus deze maand 60 xtra xd
ripsoneke

Keer terug naar Karpervissen Algemeen